8. WELCHER MASSEN DAS INTERIM
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Vnd mercken aber hiewold, das wir dießes Concili erklerung vnd erörterung in allen
Religion Sachen mit gedult vnd gehorsamlich erwarten vnd dann darwider nichts mer
sollen gedencken zuleren oder zuglawben, Wann diss Concilj schon, wie es zu Triendt
angefangen vnd es nun zu Bononien noch erger beschliessen würdt, alle Christliche
5 leren6, brauch der Sacramenten vnd andere kirchengebreuch vnd zücht mit der dar
Göttlichen schrifften vnd allen war Apostolisch Traditionen, lehre vnd Ordnungen der
alten war Apostolischen kirchen vffs eusserist verdammen, verpannen vnd mit grewlich-
ster Verfolgung außzurottenn vnd zuuertilgen gepietten würdt.
Darumb gebe vnser lieber herre Christus seinen schefflin sein stimm vnd einigs Euan-
io gelj also zu erkennen vnd zubehalten, das sie sagen mögen, wie der H. Paulus gesagt hat:
So auch wir oder ein Enge? von himel euch würde ein Euangelium predigen anders,
dann das wir euch gepredigt haben, der seye verflucht?22!
| 247 b | hW<2 die Rahtgeben vnd Ansteileren des Interims den Christen
ongleublichs vnd ontreglichs in das Interim gesetzet habenh.
15 Erstlich jm Articul von der justification23 jm ersten §24 vnd jm Articel Von der weyse,
wie der mensch gerechtfertiget werde, jm 4 §25 setzent 'die Rahtgeben26 vnd ansteller1
des Interims, wie der mensch alsdann warlich gerechtfertiget werde, Wann die liebe zu
dem glawben vnnd der hoffnung komen vnd der mensch also gerecht werde durch die
einwohnende gerechtigkeit.
20 Das ist zum Ersten wider die H.k Schrifft geredt, das der mensch möge waren glaw-
ben vnnd hoffnung zu Gott haben one die wäre liebe Gottes27. Dann wer warlich jn
Gott durch vnseren Herren Christum glawbet vnd vff jn hoffet, der liebet jn auch28.
Dann der Herre spricht: Wer an mich glawbet™, hat das ewig leben, welches niemand
haben mage one die” liebe.
2.5 Zum 2.0: so ists auch wider alle H.p Schrifft vnd vnseren gantzen Christlichen glaw-
ben geredt, das der mensch warlich gerechtfertiget werde - der rechtfertigung, dauon
d) wie wol C. — e) Lehrer C.
f) gestr.: ander Euangelium. — g) add.: Gal.i C.
h) —h) stark hervorgehoben, darunter gestr.: Was einem ieden Christen jm Interim aller dingen
vnannemblich ist; in B und C eingerückt; danach Zwischenzeile: Rom. 3 C.
i) —i) add. am Rand; Rahtgeber C. — k) add. nachträgl. - 1) fehlt C.
m) add.: der C. - n) add.; auch B. - o) anderen C. - p) add.; h. B; heylige C.
22. Gal 1,8.
23. IT, Art. 4 »Von der rechtfertigung« (Mehlhausen, S. 42). - I. R. Von der Justification
[Marg. CJ.
24. Das Zeichen § steht für Absatz innerhalb des behandelten Artikels. C hat statt dessen: R. Die
Zahlen und Buchstaben vor den bei C so häufigen Marginalien geben verschiedentlich Rätsel auf.
25. IT, Art. 6, Abs. 4 »Von der weise, durch welche der mentsch die rechtfertigung bekombt«
(Mehlhausen, S. 50).
26. D. Der Mensch wirt gerechtfertiget, wan die liebe zum glauben vnd hoffnung kämt
[Marg. CJ.
27. E. Wer durch Christum an Gott glaubet, der liebet jn auch [Marg. CJ.
28. Joh.$ [24]. £[51] [Marg. A, B, CJ.
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Vnd mercken aber hiewold, das wir dießes Concili erklerung vnd erörterung in allen
Religion Sachen mit gedult vnd gehorsamlich erwarten vnd dann darwider nichts mer
sollen gedencken zuleren oder zuglawben, Wann diss Concilj schon, wie es zu Triendt
angefangen vnd es nun zu Bononien noch erger beschliessen würdt, alle Christliche
5 leren6, brauch der Sacramenten vnd andere kirchengebreuch vnd zücht mit der dar
Göttlichen schrifften vnd allen war Apostolisch Traditionen, lehre vnd Ordnungen der
alten war Apostolischen kirchen vffs eusserist verdammen, verpannen vnd mit grewlich-
ster Verfolgung außzurottenn vnd zuuertilgen gepietten würdt.
Darumb gebe vnser lieber herre Christus seinen schefflin sein stimm vnd einigs Euan-
io gelj also zu erkennen vnd zubehalten, das sie sagen mögen, wie der H. Paulus gesagt hat:
So auch wir oder ein Enge? von himel euch würde ein Euangelium predigen anders,
dann das wir euch gepredigt haben, der seye verflucht?22!
| 247 b | hW<2 die Rahtgeben vnd Ansteileren des Interims den Christen
ongleublichs vnd ontreglichs in das Interim gesetzet habenh.
15 Erstlich jm Articul von der justification23 jm ersten §24 vnd jm Articel Von der weyse,
wie der mensch gerechtfertiget werde, jm 4 §25 setzent 'die Rahtgeben26 vnd ansteller1
des Interims, wie der mensch alsdann warlich gerechtfertiget werde, Wann die liebe zu
dem glawben vnnd der hoffnung komen vnd der mensch also gerecht werde durch die
einwohnende gerechtigkeit.
20 Das ist zum Ersten wider die H.k Schrifft geredt, das der mensch möge waren glaw-
ben vnnd hoffnung zu Gott haben one die wäre liebe Gottes27. Dann wer warlich jn
Gott durch vnseren Herren Christum glawbet vnd vff jn hoffet, der liebet jn auch28.
Dann der Herre spricht: Wer an mich glawbet™, hat das ewig leben, welches niemand
haben mage one die” liebe.
2.5 Zum 2.0: so ists auch wider alle H.p Schrifft vnd vnseren gantzen Christlichen glaw-
ben geredt, das der mensch warlich gerechtfertiget werde - der rechtfertigung, dauon
d) wie wol C. — e) Lehrer C.
f) gestr.: ander Euangelium. — g) add.: Gal.i C.
h) —h) stark hervorgehoben, darunter gestr.: Was einem ieden Christen jm Interim aller dingen
vnannemblich ist; in B und C eingerückt; danach Zwischenzeile: Rom. 3 C.
i) —i) add. am Rand; Rahtgeber C. — k) add. nachträgl. - 1) fehlt C.
m) add.: der C. - n) add.; auch B. - o) anderen C. - p) add.; h. B; heylige C.
22. Gal 1,8.
23. IT, Art. 4 »Von der rechtfertigung« (Mehlhausen, S. 42). - I. R. Von der Justification
[Marg. CJ.
24. Das Zeichen § steht für Absatz innerhalb des behandelten Artikels. C hat statt dessen: R. Die
Zahlen und Buchstaben vor den bei C so häufigen Marginalien geben verschiedentlich Rätsel auf.
25. IT, Art. 6, Abs. 4 »Von der weise, durch welche der mentsch die rechtfertigung bekombt«
(Mehlhausen, S. 50).
26. D. Der Mensch wirt gerechtfertiget, wan die liebe zum glauben vnd hoffnung kämt
[Marg. CJ.
27. E. Wer durch Christum an Gott glaubet, der liebet jn auch [Marg. CJ.
28. Joh.$ [24]. £[51] [Marg. A, B, CJ.