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Bucer, Martin; Stupperich, Robert [Editor]; Neuser, Wilhelm H. [Editor]; Seebaß, Gottfried [Editor]; Strohm, Christoph [Editor]
Martin Bucers Deutsche Schriften (Band 17): Die letzten Strassburger Jahre: 1546 - 1549 — Gütersloh, 1981

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https://doi.org/10.11588/diglit.30258#0501
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io. GNAD, TROST VND STERCKE

497

bestellen, da hette man vnsers thails88 89 vrsachen gehabt, etwas in eusseren vnd an in selb
freiren1 kirchen gepreuchen vff vns zunemen, nemlich dieweil solches, bessere vnd
rainere Reformation bei den andern Stenden zubefurderen, were dienstlich gewesen. Da
aber nun nit allain das nitt geschehen, sondern sie erst in jren so offenbaren abgottereien
5 vnd mißbreuchen gestercket vnd darinn zu verharren noch mehr verstricket vnd ge-
drungen werden vnd von vns erfordert wirt, das auch wirk in dem allen wider zu1 jnen
tretten vnd vns mitt jnen aller dingen vergleichen - dan jene stende den '"mehren thail"1
vnd vorab die Bischoue, wie wir alle wissen, vnder dem namen christlicher kirchen
Satzung, Ordnung vnd ceremonien, dauon in der Kay. Mt. resolution89 meldung ge-
io schicht, verstohn alle jren ietzigen kirchenbreuch, wie abergottisch vnd verkeret die
immer sind -, so wille sich alles einlassen in das Interim vnd annemen, auch allain der an
inen selb freien kirchen Zeichen vnd gebreuchen, immer zu hart stossen an die ewige Mt.
vnsers hern Jesu Christi, an den reinen glauben Christi vnd schuldigen eiffer, seine
schäfflin vnd kirchen zubesseren vnd nit zu° ergeren90.
15 Nun vberp das alles wurt vns das gantz Interim, vnd firnemlich in den christlichen
besten stucken, anders nitt zugelassen dan ein vnrechtmessiges nachgebens vnd gedul-
den, vnd welchs darzu in den zweyen so gantz bewertisten vnd allen Christen bekandt-
lichenq puncten, der Communion vnder beider gestalt vnd der priester Ehe, dem rech-
ten Christlichen verstand der war Christlichen Religion vnd kirchen lehre, Ordnung vnd
2.0 Satzungen zu wider seie. Seitemai dan das Interim an jm selb dermassen ist, vns auch nitt
mitt anderen anbieten wirdt firgeben, dan das dadurch die anderen stende in jren miß-
breuchen bestetiget vnd vnsere gewisse Christliche Religion großlich vnd wider das
helle gottes wort beschweret wird, was wir dan darauß annemen wurden, das kein
gottes beuelch hat vnd auch kein besserung bei vns, sonder rmehr anstoß vnd ergernuß
25 bringen kan, hatt ein ieder Christ1 leicht zuerkennen, wie freie iochs solchs an im selb
immer vnd, wie4 wol es etwan gebrauchet worden seie, was dennocht sollich annemen
zu den ehren Christi vnd besserung seiner schefflin dienen vnd wie gemäß es sein würde
dem waren glauben Christi, der zum heil" so frey bekennen muß, was er von im, vnse-
rem heren Christo, vnd seinem wort haltet, als wol er begert, von im bekant zu werden
30 an jenem tage vor got, seinem himlischen vatter, vnd allen Englen vnd gleubigen91.
Nun aber haben wir über das alles auch des keinen zweiffel, wa wir schon aus dem
Interim alle diev eusseren kirchen Zeichen vnd gepreuche, so einigen Christen mögen
frei sein vnd in den kirchen ie sind onverdamlich gehalten worden, wurden annemen
vnd vns allain deren stucken wegeren92, die wir mitt gott in keinem wege konden anne-
i) frewen A; freien B; freyen K. - k) fehlt A, B. - 1) fehlt D.
m)-m) mehreren teil A; mherthail K. - n) fehlt A, B. - o) so D.
p) aber A, B. - q) bekantätlichsten A, B, K. — r)—r) add. (nicht korr. Duplographie) D.
s) noch A, B; joch K. - t) korr. aus: ewig etwas D [!]. - u) theil A, B, F. - v) fehlt A, B.
88. Auf unserer Seite.
89. Hinweis auf die >Propositio< {Mehlhausen, S. 32).
90. Schlimmer zu machen.
91. Mtio, 32; Lki2, 8.
92. Weigern.
 
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