Straßburg
und in dem dienst, den euch die kirch alhie inn
aim capittel ufflegen werden, biß das durch ain ge-
neral oder national concili, durch dissen stifft oder
sonst von der kirchen möchte gemaine vergleichung
und reformation fürgenomen oder auch von ainem
capittel angesehen werden (sover solchs Gott und
seinem wort nit entgegen zusein erkennet werden
möchte), oder suchen ir nichts dann die ehre und
nutzunge der pfrunden?16 |9v|
Der zwölffte:
Wollt ir auch, wa ihr den dienst, so euch jetzund
oder hernacher durch das capittel auffgelegt werdet,
gar verlassen oder seumig daran sein wollten, euch
dem urtheil und straff des capittels, auch biß zu ent-
setzung der pfrunden, gentzlich ergeben und euch
demselbigen mit nichten17 entgegen setzen, vermög
des statuts, so deßhalben gemacht ist?
Der dreizehende:
Sind ihr in willen, bey unserm stifft ewer leben lang
zu bleiben und zu dienen, auch euch disser prebend
nutzung zugebrauchen, damit ir dem kirchen dienst
und dissem stifft mögen unverhindert vorsein, es
were dann, das ir ain andern beruff18 überkemen,
den die kirch und ain capittel für göttlich und recht
erkennete? Doch solle euch dabey nit abgeschlagen
sein, disse pfrund zuresignieren, so ferr das kain si-
monei und böse practic mit einlauffe19 und das es
aus freiem willem beschehe.
Der vierzehende:
Habt ihr versprochen oder bewilliget, das ir hienach
wöllen versprechen, disse pfrund uff jemand anders
zuverwenden, so das von euch begert wurde, oder
16 Das Grundgerüst des Satzes ist: Sind ir bey euch selbs
entschlossen, das ir wöllet disser kirchen Christi zu Straß-
burg und dem stifft alhie [...] dienen [...] oder suchen ir
nichts dann die ehre und nutzunge der pfrunden?
17 In keiner Weise.
18 Beruff kann sowohl „Aufgabe“ als auch weitergehend
„Berufung“ meinen, s. FWb 3, Sp. 1543-1545.
andern befelch und gewalt geben, das sie in ewerm
namen resignieren mögen, auch on ewer wissen und
gehelle20 und in ewerm abwesen? |10r|
Der fünffzehende und letste:
Nun zum letsten wöllen wir euch widerumb erinnert
haben, euch wol zubedencken, ob ir bey euch ent-
schlossen sind, das alle puncten seien, wie ir geant-
wort, und was ir bewilliget, der kirchen zuthun, das
ihr sollichs thun wöllen, und solich gemüet21 bezeu-
gen mit dem aide, des form wir euch vorlesen wöl-
len, euch dester baß darauff zubedencken haben, so
ir jetzund abtretten werden. Und sollet wissen, wa
man über lang oder kurtz erfure, das ir in ewer ant-
wort gefehlet und nit die warhait angezaigt hetten
oder das ir das jenige, so ir jetzund bewilligen22 und
versprechen, nit halten wurden, das als dann ain ca-
pittel die poenam canonum, wie recht und inen ge-
püret, auch biß zu entsetzung der pfrunden und
gentzlichem ausschließen von disem collegio, wider
euch als ainen notorie periurum exequiren werden.
Forma iuramenti
Ir werden schweren, das ir den h. christlichen glau-
ben warhafftig halten, bekennen und nach inhalt
der h. Schrifft vertedingen23 und ain from, gottselig
leben, so vil der allmechtig Gott gnad verleihet, fü-
ren, in gemainschafft der kirchen nach unser Augs-
purgischen Confession, auch kainer besserlichen
ordnung gemainer oder auch disser unser |10v| kir-
chen alhie, noch disses stiffts christlichen und recht-
messigen statuten entgegen sein wöllen, sonder den-
selbigen und allen dem leben und nachkommen,
auch das zur besserung und uffbawung durch con-
cilia oder andere ordenliche und besserliche wege als
durch ain capittel oder verwalter der kirchen nach
19 Hinzukomme.
20 Einverständnis, Zustimmung, s. FWb 6, Sp. 565.
21 Absicht, s. FWb 6, Sp. 882-884.
22 Zusagen (werdet), s. FWb 3, Sp. 2289.
23 Für ihn eintreten, ihn verteidigen.
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und in dem dienst, den euch die kirch alhie inn
aim capittel ufflegen werden, biß das durch ain ge-
neral oder national concili, durch dissen stifft oder
sonst von der kirchen möchte gemaine vergleichung
und reformation fürgenomen oder auch von ainem
capittel angesehen werden (sover solchs Gott und
seinem wort nit entgegen zusein erkennet werden
möchte), oder suchen ir nichts dann die ehre und
nutzunge der pfrunden?16 |9v|
Der zwölffte:
Wollt ir auch, wa ihr den dienst, so euch jetzund
oder hernacher durch das capittel auffgelegt werdet,
gar verlassen oder seumig daran sein wollten, euch
dem urtheil und straff des capittels, auch biß zu ent-
setzung der pfrunden, gentzlich ergeben und euch
demselbigen mit nichten17 entgegen setzen, vermög
des statuts, so deßhalben gemacht ist?
Der dreizehende:
Sind ihr in willen, bey unserm stifft ewer leben lang
zu bleiben und zu dienen, auch euch disser prebend
nutzung zugebrauchen, damit ir dem kirchen dienst
und dissem stifft mögen unverhindert vorsein, es
were dann, das ir ain andern beruff18 überkemen,
den die kirch und ain capittel für göttlich und recht
erkennete? Doch solle euch dabey nit abgeschlagen
sein, disse pfrund zuresignieren, so ferr das kain si-
monei und böse practic mit einlauffe19 und das es
aus freiem willem beschehe.
Der vierzehende:
Habt ihr versprochen oder bewilliget, das ir hienach
wöllen versprechen, disse pfrund uff jemand anders
zuverwenden, so das von euch begert wurde, oder
16 Das Grundgerüst des Satzes ist: Sind ir bey euch selbs
entschlossen, das ir wöllet disser kirchen Christi zu Straß-
burg und dem stifft alhie [...] dienen [...] oder suchen ir
nichts dann die ehre und nutzunge der pfrunden?
17 In keiner Weise.
18 Beruff kann sowohl „Aufgabe“ als auch weitergehend
„Berufung“ meinen, s. FWb 3, Sp. 1543-1545.
andern befelch und gewalt geben, das sie in ewerm
namen resignieren mögen, auch on ewer wissen und
gehelle20 und in ewerm abwesen? |10r|
Der fünffzehende und letste:
Nun zum letsten wöllen wir euch widerumb erinnert
haben, euch wol zubedencken, ob ir bey euch ent-
schlossen sind, das alle puncten seien, wie ir geant-
wort, und was ir bewilliget, der kirchen zuthun, das
ihr sollichs thun wöllen, und solich gemüet21 bezeu-
gen mit dem aide, des form wir euch vorlesen wöl-
len, euch dester baß darauff zubedencken haben, so
ir jetzund abtretten werden. Und sollet wissen, wa
man über lang oder kurtz erfure, das ir in ewer ant-
wort gefehlet und nit die warhait angezaigt hetten
oder das ir das jenige, so ir jetzund bewilligen22 und
versprechen, nit halten wurden, das als dann ain ca-
pittel die poenam canonum, wie recht und inen ge-
püret, auch biß zu entsetzung der pfrunden und
gentzlichem ausschließen von disem collegio, wider
euch als ainen notorie periurum exequiren werden.
Forma iuramenti
Ir werden schweren, das ir den h. christlichen glau-
ben warhafftig halten, bekennen und nach inhalt
der h. Schrifft vertedingen23 und ain from, gottselig
leben, so vil der allmechtig Gott gnad verleihet, fü-
ren, in gemainschafft der kirchen nach unser Augs-
purgischen Confession, auch kainer besserlichen
ordnung gemainer oder auch disser unser |10v| kir-
chen alhie, noch disses stiffts christlichen und recht-
messigen statuten entgegen sein wöllen, sonder den-
selbigen und allen dem leben und nachkommen,
auch das zur besserung und uffbawung durch con-
cilia oder andere ordenliche und besserliche wege als
durch ain capittel oder verwalter der kirchen nach
19 Hinzukomme.
20 Einverständnis, Zustimmung, s. FWb 6, Sp. 565.
21 Absicht, s. FWb 6, Sp. 882-884.
22 Zusagen (werdet), s. FWb 3, Sp. 2289.
23 Für ihn eintreten, ihn verteidigen.
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